Autorka monografii, Laboratorium językowe w nauczaniu języka obcego do elementów dydaktycznych zalicza:wzmożone oddziaływanie bodźców audialnych w interpretacji najbardziej wzorowej prezentowanej przez nalive speakerów-zwielokrotnienie bodźców w odniesieniu do pojedynczego ucznia i wzmożenie jego aktywności językowej. W czasie lekcji prowadzonej w laboratorium indywidualny uczestnik mówi o około 90°/o więcej aniżeli w czasie lekcji tradycyjnej;równoczesne oddziaływanie wielu kanałów informacyjnych;możliwość koncentracji nauczyciela na pracy kilku uczniów wymagających jego szczególnej opieki, przy równoczesnym pełnym zaangażowaniu pozostałej grupy w pracę nad aktualnym programem lekcyjnym;możliwość indywidualizacji tempa pracy w laboratorium typu magnetofonowego;uniemożliwienie wytwarzania się „błędnych matryc językowych” ■dzięki temu, że studenci słyszą wyłącznie wzorcowe formy językowe, a nie słyszą wzajemnie swoich błędnych interpretacji;nasłuch lektora będący elementem motywacji negatywnej, który pobudza także mniej zaangażowanych uczestników do aktywnego udziału w ćwiczeniach;konieczność takiego zaprogramowania taśmy, by uniknąć „przestojów” i wypełnić całkowicie czas przeznaczony na ćwiczenia.